中途採用

条件で探す
2件中 1~2件を表示

正社員リージョナルオフィス
新卒採用マネージャー(Campus Recruitment Manager)
日本の新規開業(Pre-Opening)ホテルの新卒採用業務全般をお任せすると共に、日本の全ホテルの新卒採用企画を取りまとめるプロジェクトリードとして活躍いただくポジションです。
ヒルトンは今後3年で日本で11軒以上の新規開業を予定しており、持続可能な成長にあたっては優秀かつ多様な新卒人材はビジネスの成功を左右する重要な要素です。このため、日本地区での更なる人材獲得力を強化する目的で本ポジションを新設致しました。
仕事内容 | • 日本の新規開業ホテル(Pre-Opening)の新卒採用業務全般(企画、プロセス管理、求人掲出、母集団形成、書類選考、面接、評価実施、オファー、クロージング、内定後フォロー、データ分析など) • 日本の全ホテルの新卒採用企画のプロジェクトリード(企画、取りまとめ、マーケット調査、改善提案、データ分析など) • 各ホテルのリクルーターとのコミュニケーション 上記は主な業務の要約であり、ご経験に応じて活躍いただける幅も広がります。 【本ポジションの魅力】 • ヒルトンは人材の重要性を理解し、採用力の強化に継続的に取り組んでいます。競合他社にはない本ポジションは企画と実務の両面を経験することで、採用分野における包括的な経験値を高められます。結果として、人事としての更なるキャリアアップにつながる魅力的なポジションと言えます。 • レポートラインとなるシニアマネージャー(リージョナルオフィス)は、コーポレート採用および日本の採用戦略や各種プロジェクトにかかわっているため、適宜連携いただきます。 |
---|---|
求める要件 | 【必須】 • 5年以上のホスピタリティ業界(例:ホテル、航空会社、飲食、サービス業、リテール)での採用業務経験 • 2年以上の新卒採用業務の経験(一連の流れを経験していることが望ましい) • 部門横断型のプロジェクトマネージメントの経験 • 基本的なPCスキル(メール・インターネット等)に加え、Microsoftオフィス(Word/Excel/PowerPoint)の利用経験 • 語学力 日本語:ビジネスレベル以上(例:業務において問題なく会話ができ、メールおよび資料を辞書なしに理解できる/日本語が母語でない方はJLPT1級必須) 英語 :日常会話レベル(簡単な会話ができ、文章の読み書きができる) 【歓迎】 • 英語:ビジネスレベル(会話:社内会議で議論ができる/読み書き:英語メールや資料作成ができる) • 韓国語が話せる方は尚可 【人物像】 • ヒルトンのミッションおよびバリューへの共感 • ホスピタリティ業界への興味(業界への関心および働く人々への共感) • 既成概念にとらわれず、新たなテクノロジーや手法を活用することを楽しめる方 |
給与 | 経験に考慮のうえ、当社規定により決定 |
勤務地 | 東京都 |

正社員リージョナルオフィス
ゲスト・エンゲージメント・スペシャリスト - 日本(ヒルトン・リザベーションズ&カスタマー・ケア)
世界各地に展開するヒルトンの「レジャーやビジネスなど様々な用途での宿泊予約、ならびにお客様からの問い合わせ」を専門で扱うヒルトン・リザベーションズ&カスタマー・ケアが、新たなメンバーを募集します。業界を問わず【3年以上のお客様対応のご経験(カスタマー・ケアのみならず、ソリューション営業などお客様の問題解決をしてきた職種経験も可)】をお持ちの方を歓迎致します!
概要は「求人情報を見る」をクリックしてご確認ください。詳細な職務内容ならびにご応募は「応募する」ボタンを押した先のグローバル採用ページから可能です。
仕事内容 | Hilton Reservations and Customer Care (HRCC) is on a path to revolutionize human hospitality in a digital world, the same way we defined hospitality from its early beginnings. We strive to deliver personalized solutions that inspire a passion for travel, and our goal is to make a lasting impression with every Hilton guest with whom we interact. The Guest Engagement Specialist, Hilton Reservations and Customer Care (HRCC) - Japan will engage directly with Hilton guests as a specialist in sales, reservations and customer service, through several channels, such as Phone, and Email applications. The Guest Engagement Specialist will either work-from-home or work onsite with Hilton’s reservation, sales and customer support teams and he / she possess strong communication skills that can easily switch focus from solving problems to selling Hilton. |
---|---|
求める要件 | • Minimum of BA / BS (MA preferred) • 3 years of experience in a consultative customer service oriented and / or sales role • 1 year of successfully meeting specific metrics /goals in a performance-driven role, including high customer satisfaction scores, negotiating, overcoming objections, and / or upselling and cross-selling • Able to think and act independently, use good judgement, and build rapport with customers • Deliver great customer experiences, thrive in a virtual environment, and are invigorated by constant personal interaction • Willing to learn and embrace Hilton values and HRCC tenets, which guide our unique style of service • Take ownership, accountability, and initiative • High-energy, positive, and have excellent communication and active listening skills, including speaking, reading, and writing fluently in English and Japanese • Possess strong sales and service skills and can influence customers • Able to support a flexible working schedule • Capable of setting up job-related computer equipment, run various computer programs, troubleshoot, and fix issues independently • Accountable for downtime related to technology issues and for reporting outages in a timely manner It would be advantageous in this position for you to demonstrate the following capabilities and distinctions: • Proficient in English • Additional language proficiency such as Chinese and Korean • Good communication and Microsoft Office skills • Prior experience in the hospitality industry |
給与 | 当社規定による |
勤務地 | 東京都 |