中途採用

更新日:2024/05/10

正社員ダブルツリーbyヒルトン那覇首里城

副総支配人 営業推進担当 / Commercial Director

前任者のグループ内異動という前向きな理由により、新たに今後のダブルツリーbyヒルトン那覇首里城をリードくださるセールス&マーケティング経験者を募集いたします。

ご応募は「応募ボタンをクリック」いただくか、履歴書または職務経歴書を以下メールアドレスにお送りください。
NahaShuriCastle_Recruitment@hilton.com
ダブルツリーbyヒルトン那覇首里城 採用担当宛

募集要項
雇用形態 正社員
仕事内容 コマーシャル・ディレクターとして、以下の業務を最高水準で遂行する責任があります:

- 総支配人を補佐し、ホテルの収益とマーケティングに関するすべての業務を完了し、総支配人から割り当てられた業務を完了する。

- セールス、バンケットセールス、レベニューマネジメント、予約、マーケティングコミュニケーションの管理責任者。

- ホテルのビジネスチームを率いて、ホテルの継続的な収益性を管理し、ホテルの収益と利益、宿泊客の満足度を確保し、標準的な要件を満たす、または上回るなど、関連する主要指標を達成する。

- ホテルの年間/四半期/月次予算予測と作業計画を策定し、効果的に実行する。

- ホテルおよび部門の方針と規則の策定と実施に参加する。

- 市場の状況にリアルタイムで適応するためのマーケティング戦略とプロモーション計画を策定する。

- マーケティング計画の進捗と実施を監督し、推進する。

- 事業発展のための明確な目標を設定し、個人の能力開発、業績評価トレーニング、その他のトレーニングを実施する。

- 現在開始されているマーケティング活動や市場の動きをモニターし、評価する。

- 部門の固定資産と運営項目が適切に維持されていることを確認するため、部門の内部運営を管理する。

- 定期的な市場調査を実施し、競合他社の情報を入手する。

- ホテルの価格戦略と売上目標を設定する。

- 特別プロジェクトやその他の関連業務を管理する。

- 部門のリソースを効率的に使用する。

- リクルーターの選定、部門スタッフのトレーニング、チームビルディング、従業員の業績評価など、部門内の人的資源を管理する。

- 部門スタッフに与えられた責任を明確にさせる。

- 部門やホテルの利益が損なわれた場合、直ちに是正措置を取る。

- 顧客ニーズ、商品・サービス知識、営業効果、コミュニケーションスキル、顧客からのフィードバックなど、顧客との関係やサービスを管理する。

- 部門の経費と予算を管理する。

- 部門の月次経費の予測を作成し、予定日にホテルに提出する。

- 無駄を省くため、ホテルの方針に従って部門の経費を管理する。

- すべてのシステム関連収益データが正確で、ヒルトン国際基準に完全に準拠していることを確認する。

- 各部門の書類および関連情報のファイリングを確実に行う。

- グループ内のすべての運営部門とのコミュニケーションを維持し、販売機会を最大化する。

- 国内外の関連業界でホテルのプロモーションを行う。

- ヒルトン主導の営業活動に積極的に参加する。

- ターゲット市場へのプロモーション旅行を企画する。

- 国内外のターゲット市場との良好な関係とコミュニケーションを維持する。

- システム関連の収益データがすべて正確で、ヒルトンの国際基準に完全に準拠していることを確認する。

- ホテル、業界、会社の指示に従い、要求に応え、調整し、合理的なタスクや追加責任を遂行する。

- ホテルの安全方針、緊急規則、手順を遵守する。

- 従業員に従業員ハンドブックの内容を十分に理解させ、遵守させること。

- 当部門は、必要に応じて職務内容を変更または補足する権利を有します。

- その他指示された妥当な職務を遂行すること。


As the Commercial Director, you will be responsible for performing the following tasks to the highest standards:

• Assist the General Manager to complete all work related to revenue and marketing of the hotel, completing work assigned by the General Manager.

• Responsible for the management of Sales, Banquet Sales, Revenue Management, Reservations, and Marketing Communications.

• Lead the hotel business team to achieve relevant key indicators, including but not limited to managing the hotel's continued profitability, ensuring the hotel's revenue and profit, and guest satisfaction to meet or exceed the standard requirements.

• Develop the hotel's annual / quarterly / monthly budget forecast and work plans, implementing them effectively.

• Participate in developing and implementing hotel and departmental policies and regulations.

• Develop marketing strategies and promotion plans to adjust to the market situation in real time.

• Supervise and drive the progress and implementation of marketing plans.

• Set clear objectives for business development, implement personal skill development, performance review trainings and other trainings.

• Monitor and evaluate current initiated marketing activities and market dynamics.

• Manage the internal operation of the department to ensure that the fixed assets and operational items of the department are well maintained.

• Conduct regular market research and obtain information about competitors.

• Set pricing strategies and sales targets for the hotel.

• Manage special projects and other related businesses.

• Ensure efficient use of departmental resources.

• Manage human resources within the department, including selection of recruiters, training of department staff, team building, employee performance evaluation, etc.

• Ensure that department staff are clear about the responsibilities assigned to them.

• Take immediate corrective action when the interests of the department or hotel are jeopardized.

• Manage customer relations and services, including customer needs, product and service knowledge, sales effectiveness, communication skills and customer feedback.

• Manage departmental expenses and budgets.

• Prepare a forecast of the department's monthly expenses and submit it to the hotel on the scheduled date.

• Control departmental costs in accordance with hotel policies to avoid waste.

• Ensure that all system related revenue data are accurate and in full compliance with Hilton international standards.

• Ensure the filing of departmental documents and related information.

• Maintain communication with all operating departments within the group to maximize sales opportunities.

• Promote hotels in relevant industries at home and abroad.

• Actively participate in sales activities initiated by Hilton.

• Organize promotional trips for target markets.

• Maintain good relationship and communication with target markets at home and abroad.

• Ensure that all system related revenue data are accurate and in full compliance with Hilton international standards.

• Respond to demands, adjust, and perform any reasonable tasks and additional responsibilities as directed by the hotel, industry and company.

• Adhere to hotel safety policies, emergency rules and procedures.

• Ensure employees fully understand and follow the contents of the employee handbook.

• The department reserves the right to change or supplement the job description if necessary.

• Perform any other reasonable duties assigned.


【本ポジション・職場の魅力】
ダブルツリーbyヒルトン那覇首里城は、歴史ある那覇エリアを代表するホテルの1つとして、地元の皆様に親しまれています。
多様な人材が働く国際的かつ家族のような温かみが感じられる職場で、一例として次のような独自の福利厚生も完備しています。
 例:GO Hilton 従業員割引制度(特別価格で宿泊およびレストラン利用が可能)、従業員食堂(1日1食が無料)
また、従業員のキャリアアップを応援しているのも特徴の一つです。本ホテルのみならず、ヒルトングループ全体で社内公募制度があり、これを活用して様々なポジションに挑戦できる環境があります。
地元が好きで長く働きたい方、将来を見据えてキャリアアップができる環境を探している方…国籍・年齢・性別などを問わず様々な方が働ける環境を整え、皆さんをお迎えするのを心待ちにしています!
勤務地 沖縄県
勤務時間 9:00~18:00(休憩1時間)
求める要件 ヒルトン・ブランドのコマーシャル・ディレクターは、常にゲストのために働き、他のチームメンバーと協力します。この職務を成功させるには、次のような態度、行動、スキル、価値観を維持する必要があります:

- ホスピタリティ: 比類のないホスピタリティを提供するためのボランティア。

- 誠実さ: 常にすべきことをする。

- リーダーシップ 業界と地域社会のリーダーであろうと努力する。

- チームワーク すべての仕事においてチームワーク精神を積極的に推進する。

- オーナーシップ:自分の行動に責任を持ち、決断する。

- 今すぐ: 緊急性と規律をもって行動する。

- 国際的なホテルチェーンで5年以上のマネージメント経験。

- ビジネスレベルの日本語と英語の会話、読み書きスキル。

- 営業予算と事業計画を策定し、実行できる。

- ブランドの効果的なマーケティングとポジショニングができる。

- 営業部門を管理できる。

- ホテル全体の事業目標を達成するため、総支配人と経営陣を支援できる。

- 政治、経済、社会問題、市場動向の知識がある。

- コミュニケーション能力、組織力、プレゼンテーション能力に優れている。

- 従業員を指導し、育成することができる。

- 危機に対する知識があり、対処できる。


A Commercial Director serving Hilton Brands is always working on behalf of our Guests and working with other Team Members. To successfully fill this role, you should maintain the attitude, behaviours, skills, and values that follow:

• Hospitality: Volunteer to provide unparalleled hospitality.

• Integrity: Do what you should do all the time.

• Leadership: Strive to be a leader in both your industry and your community.

• Teamwork: Actively promote teamwork spirit in all work.

• Ownership: take responsibility for your actions and make decisions.

• Now: Operate with urgency and discipline.

• At least 5 years of relevant management experience in international hotel chains.

• Business level of Japanese and English speaking, reading and writing skills.

• Able to formulate and implement operating budgets and business plans.

• Able to effectively market and position the brand at desired levels.

• Able to manage the Sales department.

• Able to assist the General Manager and Management in achieving the hotel's overall business objectives.

• Knowledgeable of political, economic and social issues, and market trends.

• Good communication, organizational and presentation skills.

• Able to lead, guide and develop employees.

• Knowledgeable of and able to deal with crisis.
給与 給与:会社規定による
賞与:業績による
試用期間 3ヵ月(待遇に変更なし)
待遇 <制度>
・各種社会保険完備
・交通費支給(上限25,000円)
・食事手当(1日1食まで実食分)
・確定拠出年金制度加入
・GLTD制度(ヒルトングループの団体長期障害所得補償保険)
・Go Hilton 従業員割引制度:世界中のグループホテルでの宿泊やレストラン利用が、特別価格で利用可能

<施設>
・社員食堂完備(1日1食無料)
・駐車場完備(無料・マイカー通勤可)
・シャワー室、休憩室
休日・休暇 ・年間休日120日(公休107日+特別休暇13日)
・年次有給休暇(初年度10日)
・各種特別休暇(慶弔休暇、産前産後休暇、育児休暇、育児時短勤務、子の看護休暇、傷病休暇、介護休暇等)
ホームページ http://www.doubletreeshuri.jp/

ご不明な点、ご質問がごさいましたら、お気軽にお問い合わせください。

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